6-Pack

30 Mrt

Na maanden van ergernis heb ik vorige week doorgepakt, ik heb de tuinman ontslagen. Heel hip per sms, en ik kreeg niet eens een antwoord, maar hij begreep de boodschap wel, want hij kwam niet meer opdagen. Maar uiteraard had ik wel eerst een andere tuinman aangenomen. Dennis, maar ik noem hem 6-pack. En waar ik vorige week nog dacht, ach al die tuinmannen zijn hetzelfde, ze bakken er toch niets van, dan huur ik gewoon de lekkerste in… ben ik daar nu wel een beetje van teruggekomen.

Gisteren is 6-Pack begonnen. Keurig om 10.30 uur, en ook niet op je vrije zaterdag om 0800, heerlijk is dat. Een man die mij begrijpt. En waar de vorige tuinman alleen een hark had als materiaal, komt deze man met een complete aanhangwagen achter zijn truck, vol met hypermodern gereedschap. Ik keek mijn ogen uit, ook over het tempo trouwens, want alleen een bakje koffie zetten, hield al in dat mijn halve tuin gesloopt was. We hadden een duidelijke afspraak dat alle cactussen eruit zouden gaan, behalve… juist. De 4 meter hoge, zeer bepalende, prachtige cactussen in de voortuin. Helaas, te laat, ze lagen al in stukjes in de tuin.

Beetje jammer trouwens dat 6-pack zijn prachtige lijf verstopte achter beschermde kleding, beenkappen, oordoppen en weet ik veel, maar echt tijd voor een praatje had hij toch niet. Wat een tempo heeft die man. We zijn nu anderhalve dag later, 4 pick up’s verder met tuinafval, en nog is hij niet klaar. Vanaf overal heb ik nu vrij uitzicht, naar Ronde Klip, de kerktoren van Sta Rosa, de woonkamer van mijn buurman… Ja, dat laatste is wat jammer, maar 6-Pack had al aangegeven dat alles drastisch eerst gesnoeid moest worden, voordat het weer kon uitgroeien tot planten zoals ze ooit waren bedoeld, met een model en bloemen.

Dennis, ik zal maar Dennis blijven zeggen, komt vanaf nu elke maand, en ik verheug me er al op. Vanmorgen niet mijn standaard loopje met bezem langs de poolrand, voor alle afgevallen blaadjes, maar even 6 (!) ielige blaadjes oprapen, that’s it. Wat een verademing, zelfs planten water geven is nu leuk, ik zie nu wat een plant is en geen Surinaams oerwoud meer, waar toch geen doorkomen aan is.

Trouwens de laatste foto is geen boom die nu midden op de weg groeit, maar volgens Dennis kon er best nog wat op de pick up, voor het laatste ritje naar de stort.

Volgens mij is Ad best trots op me!

Eén reactie to “6-Pack”

  1. Carla 1 april 2014 bij 06:38 #

    Na gedane arbeid door Dennis 6-pack kan jij weer relaxed achterover leunen en genieten!

Masha danki voor jouw reactie, en tot de volgende!

