Boos!

22 Mrt

Hoe druk kun je nog worden met een paar nieuwe handgrepen voor je keuken? Nou op Curacao heel druk. Dit is de 3e week dat ik op jacht ben naar die dingen, en ik begin het mega zat te worden. Voor me ligt nu een hele stapel handgrepen, dus het is uiteindelijk gelukt. Maar ik zal jullie eerst vertellen hoe het gegaan is.

Als je nieuwe handgrepen zoekt ga je al snel naar de Kooyman, echter die had echt helemaal niets. Ja een paar zielige, lelijke, en vervolgens ook nog eens veel te dure. Die wil ik niet. Vervolgens naar de wat kleinere bouwmarkten zeg maar als Gomez en Marchena. Ook niets… En dan gaat het lastig worden natuurlijk, want veel meer keus is er niet. Omdat ik echt een bloedhekel heb aan shoppen, tenminste op Curacao, dacht ik, WTF, ik ga gewoon naar Brugman Keukens, hoe duur mogen handgrepen zijn uiteindelijk. Nou daar ben ik nooit achtergekomen, want bij Brugman hadden ze een hele wand, met de aller- allermooiste handgrepen, kon niet eens kiezen zoveel mooie. Gelukkig hoefde ik ook niet te kiezen, mocht er namelijk alleen maar naar kijken. Kopen kon niet, alleen als ik er een hele nieuwe keuken bijnam.. Zucht!

Dan zit er nog maar 1 ding op: naar de Chinees. De Chinezen hier op het eiland verkopen van alles, van bami tot chloor, van autobanden tot.. juist handgrepen. En ook daar een wandje vol, nou ja, oke, keus uit stuk of 10. Maar laat daar nou precies de handgreep hangen die ik zocht. Ook nog voor een lullige prijs, het zal ook wel een lullige handgreep uiteindelijk zijn, maar voor die prijs verwacht je ook niet meer, toch? Maar ik heb wel de policy, bij aankoop van meer dan 1 ding, dan wil ik korting. Dus bij 13 handgrepen verwacht ik echt niets anders. Nou, korting kon uiteindelijk. Na een half uur babi pangang taal en een hoop handgebaren en getik op rekenmachines, kon ik de handgrepen krijgen zonder OB. Parrdon? Zonder OB? Sinds een aantal maanden zijn alle winkels verplicht op Curacao de prijzen te vermelden inclusief OB. Oke, misschien had het dan gepubliceerd moeten worden in de Chinese staatskrant of zo, want Chinezen doen daar niet aan natuurlijk. Die hebben volledig hun eigen beleid. Maar ik zie dat niet als korting. Want de prijs die ik zie, is inclusief OB (voor mij dan). Goed, de deal ging niet door, Chinees boos, ik nog veel bozer, en de deur uit, zonder handgrepen.

Maar ja, ik zei al, veel keuze hebben we niet op het eiland, en ik haat verliezen, dus al snel Ronold gevraagd 13 van die dingen voor mij te kopen, liefst met korting, ook al is het maar een klein beetje. Maar die kwam gisteren ook zonder handgrepen terug. De Chinees is redelijk volhardend, geen korting. En toen zat er niets anders op, dat ik voor de 4e keer inmiddels terug moest op hangende pootjes, de handgrepen halen.

De Chinees was mij dik zat volgens mij, want waar ik vorige week nog 6% OB eraf kreeg, moest ik nu het volle pond betalen. En dat vertikte ik toch echt. Kortom, het werd een mega ruzie, de Chinees kreeg wangen zo rood als de Babi Pangang saus, de rekenmachine werd over de toonbank gesmeten, ik boos, de andere klanten op een afstand, gniffelend waarschijnlijk wie dit zou winnen.. En ze vroeg me hoeveel klanten er deze week nog zouden komen, die ook geen OB wilde betalen? Ja weet ik veel, van mijn vriendenkring komt er niemand meer hoor dushi. Kortom, ik heb de handgrepen, zonder OB, maar met een hoop nieuwe Chinese scheldwoorden in mijn vocabulaire.

5 Reacties to “Boos!”

  1. Natascha 22 maart 2014 bij 11:51 #

    Ai no….. maar je hebt ze !!!

  2. jessica 22 maart 2014 bij 11:57 #

    WHAHAHAHAHA! Dit is zoooo Marjan..

  3. mary 22 maart 2014 bij 12:32 #

    Inderdaad,tis klaar en je hebt ze,en nu willen we foto”s

  4. kunnie 22 maart 2014 bij 15:28 #

    Marjan, marjan wat een opwinding, dushi toch, ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel je nu verdiend hebt, met al dat gerij naar die chinees (sorry hoor maar heb wel gelachen bij dit verhaal). En dan krijgen we een foto met een plastic verpakking er om. We willen ze ziennnnnnnn!!!!!

  5. Carla 23 maart 2014 bij 07:16 #

    Inmiddels weer bekomen van de Chinese boosheid, Marjan? Je kunt wel beginnnen met het schrijven van een boek over jouw ervaringen op Curacao ala macamba! Je zult er hoog mee scoren! Geweldig leuk hoe je alles beschrijft. Minder leuk zijn natuurlijk de negatieve ervaringen die je zo overkomen….maar ga door met de treffende beschrijving!

Masha danki voor jouw reactie, en tot de volgende!

