Arrestaties

19 Mrt

Het gaat er op het moment best heftig aan toe op Curacao. Waar ik vandaag in de Telegraaf lees dat wij een tekort hebben aan muntjes, had ik liever andere dingen gelezen. Bijvoorbeeld over de moordpartijen van de afgelopen maand. Alleen al deze week 3 slachtoffers, en onlangs met Carnaval is ook een jongen doodgeschoten. Nu is het vaak in het drugscircuit waar het zich afspeelt, en daar blijf ik ver uit de buurt van, af en toe komt het ook heel dichtbij. Zoals gisteren.

Ik zit keurig op mijn kantoor op de airport, wordt er opeens een geblinddoekte en geboeide man voor mijn deur gezet. Kennelijk een passagier met iets op zijn kerfstok, en het kantoor van de airportpolice is recht tegenover mijn kantoortje. Toch is het heftig, zeker als blijkt dat deze man is opgepakt vanwege betrokkenheid bij een dodelijke schietpartij tijdens Carnaval.
Even later, een 2e geblinddoekte man, ook in de boeien. Ik heb mijn deur maar dichtgedaan, en kon alleen maar hopen dat het rustig zou blijven. Het lijkt erger te worden de laatste tijd, en de criminaliteit neemt flink toe. Wij kijken amper nog op als er een lijk in de bosjes wordt gevonden, lijkt het. Toch is het niet zo. Ook veel mensen op Curacao maken zich zorgen over deze toenemende criminaliteit.

Grappig is wel dat privacy hier niet telt. Je komt, na willekeurig welke misstap, volledig in kleur in alle kranten, zonder bekend balkje, met naam en toenaam, met geboortedatum en liefst ook nog met adres. Dan weten we in ieder geval zeker dat we het over dezelfde hebben, toch? En zo nieuwsgierig ben ik dan ook wel weer, vanmorgen tijdens mijn rituele kopje koffie, even snel de kranten doorgespit op zoek naar nieuws over deze arrestaties.

3 Reacties to “Arrestaties”

  1. Stella 19 maart 2014 bij 15:17 #

    Heftig Marjan! Ik hoop dat het een ‘ver van je bed show’ blijft. Liefs!

  2. jessica 19 maart 2014 bij 18:18 #

    Nou…houd je deur maar goed dicht…gelukkig heb je thuis goede blafhonden xxxxx

  3. Ingrid 21 maart 2014 bij 08:26 #

    Toch hebben de moordpartijen hier ook wel in de krant gestaan hoor. Wij blijven van alles op de hoogte. Zijn ook snel op zoek gegaan naar muntgeld. Komen we snel weer naar jullie eiland terug brengen 🙂

Masha danki voor jouw reactie, en tot de volgende!

