Het leven is best mooi

17 Mrt

Gisteren hoorde ik op tv, iemand een hele treffende uitspraak doen: in tijden van intens verdriet, gebeuren er ook wel mooie dingen, je moet ze alleen beter zoeken. En zo is het maar net.
Zo ervaar ik het ook wel. Iedereen vraagt natuurlijk hoe het gaat, en dan durf ik nu best oprecht te zeggen: goed.. Het naar omstandigheden, laat ik dan nu gewoon lekker weg, want het gaat best goed. Tuurlijk voel ik me af en toe hopeloos alleen, maar net zo vaak geniet ik ook wel van kleine dingen. Van de dierentuin die weer een ondoordachte aktie doet, van een spontane ontmoeting met iemand waar je dan zomaar een leuk gesprek mee hebt, van een verjaardag afgelopen zaterdag van Hans, die ik altijd opa vliegtuig noem. De beste man is 80 geworden en wilde heel graag dat ik zou komen op zijn verjaardag. Nou, ik vond het een eer Hans, het was super gezellig.
Opa vliegtuig is iemand die mij in de beginjaren bij AFS het vak heeft geleerd, en ik kijk er nog steeds heel dankbaar op terug.

Mijn cheffie, waar ik 3x in de week mijn maaltijden haal, en die altijd even vriendelijk op mij staat te wachten met de meest zalige maaltijden. Collega’s op het werk, de een meer als de ander, maar waardoor ik altijd met een glimlach naar mijn werk ga iedere dag. Henriette, een super leuke vriendin die ik heb leren kennen en waar ik heel veel aan heb. Maar ik geniet ook van kleine dingen, een prachtige maan die ondergaat, de bananenbomen bij mijn slaapkamerraam die proberen in leven te blijven in deze droogte en bij gebrek aan water. Een heuse tuinman ben ik nog niet echt en een kolibrie die uit de poten van mijn katten probeert te blijven en vervolgens op een afstandje ze gewoon zit uit te lachen. Ja hoor, er gebeuren nog steeds best mooie dingen, en ik zie ze ook heus wel.

2 Reacties to “Het leven is best mooi”

  1. Jessica 17 maart 2014 bij 14:39 #

    Kan het niet vaak genoeg zeggen…you rock..en je bent fantastisch en geweldig. Ad zou zooo trots zijn. Net zoals velen nu zijn..

  2. Ingrid 18 maart 2014 bij 06:22 #

    Wat een pracht verhaal. Ben heel blij om dit te lezen xxxxxxxxx

Masha danki voor jouw reactie, en tot de volgende!

